Suche

Bosch îşi mărește investiția în startup-uri

Robert Bosch Venture Capital lansează Fondul IV cu 200 de milioane de euro

  • Inteligență artificială: RBVC deține o participație în trei dintre cele mai promițătoare startup-uri din domeniul IA din lume
  • Denner, CEO Bosch: „Dorim să promovăm tehnologii în domenii relevante pentru viitor și să sporim forța noastră de inovație”
  • Bosch colaborează cu startup-uri în cadrul unor proiecte de inovație deschisă

Stuttgart – Investițiile în startup-uri sunt în creștere. În 2017, investitori instituționali și companii au investit 147 de miliarde de euro în aceste întreprinderi – de aproape trei ori mai mult față de 2012. Și Bosch îşi creşte investiţia în startup-uri externe, furnizând Robert Bosch Venture Capital GmbH (RBVC) 200 de milioane de euro pentru constituirea unui al patrulea fond. „Modelarea viitorului înseamnă și recunoașterea din timp a ideilor bune și transformarea lor în realitate. În calitate de companie de top în domeniul IoT, dorim să stimulăm tehnologii în domenii relevante pentru viitor, cum ar fi inteligența artificială”, a explicat Dr. Volkmar Denner, CEO al Robert Bosch GmbH. RBVC deține în prezent o participație la trei dintre cele mai promițătoare startup-uri din domeniul inteligenței artificiale (IA) din lume: DeepMap, Graphcore și Syntiant. „Nu doar investim în startup-uri, ci și colaborăm cu acestea în cadrul unor proiecte de inovație deschisă. Este o modalitate de a spori forța noastră de inovație”. Inovația deschisă este un concept care reunește clienți, cercetători, furnizori și parteneri și îi integrează în activitățile inovatoare ale unei companii. RBVC, unul dintre cei mai mari investitori corporativi din Europa, este specializat în startup-uri care dezvoltă tehnologii inovatoare. Portofoliul său include peste 35 de companii care activează în domeniul conducerii autonome, IA, Internetului lucrurilor (IoT) și chiar al tehnologiilor registrelor distribuite, cum ar fi tehnologia blockchain.

Inovație deschisă: exploatarea din timp a tendințelor tehnologice

În fiecare an, experții RBVC examinează peste 2.000 de startup-uri, însă doar aproximativ o sută dintre acestea ajung pe lista scurtă. „Investim anual în șase până la zece companii atent selectate. Pe lângă capital, oferim și cunoștințe tehnice și sprijin operațional. De asemenea, acționăm ca punct de legătură între startup-uri și unitățile operaționale Bosch”, declară directorul general al RBVC, Philipp Rose. De aceste parteneriate profită atât tinerele companii, cât și Bosch. Startup-urile au posibilitatea de a deveni furnizor, partener tehnologic sau chiar client Bosch. La rândul său, Bosch primește din timp acces la cele mai noi tehnologii, pe care le poate încorpora în propriile inovații. „Inovația deschisă este avantajoasă atât pentru startup-uri, cât și pentru Bosch”, a spus Rose. „Ne permite, de asemenea, să ne asigurăm că expertiza startup-urilor rămâne în interiorul acestora”. În prezent, Bosch colaborează cu peste o sută de companii în cadrul unor proiecte de inovație deschisă.

Portofoliu: unicorni și retrageri reușite

Sunnyvale (S.U.A.), Frankfurt și Stuttgart (Germania), Tel Aviv (Israel) și Shanghai (China): RBVC își menține prezența în cele mai dezvoltate centre din lume din punct de vedere tehnologic prin locațiile și persoanele sale de contact. „Suntem un investitor global, activ la nivel local”, declară Dr. Ingo Ramesohl, director general și vicepreședintele executiv al diviziei de tehnologie din cadrul RBVC. „Suntem implicați în mod direct, la fața locului și cunoaștem bine piețele. În același timp, oferim startup-urilor o rețea globală, din moment ce investim doar în companiile care prezintă interes din punct de vedere al afacerilor derulate de Bosch”.

Portofoliul RBVC include companii prospere care activează în domenii precum învățarea automatizată, dezvoltarea de semiconductoare și IoT. Un exemplu este compania dezvoltatoare de procesoare Graphcore din Marea Britanie, care produce componente IA, concepute pentru a accelera învățarea automatizată. În 2018, compania a încheiat cea mai mare rundă de finanțare cu capital de risc din Europa, fiind cotată, în prezent, la 1,7 miliarde de dolari. „Am susținut compania Graphcore încă din runda inițială de finanțare, nu doar financiar, ci și prin rețeaua și expertiza noastră”, a afirmat Ramesohl. O altă companie care a beneficiat de investiții din partea RBVC a fost Sensoro, în prezent cel mai mare furnizor de soluții IoT la nivel urban din China. Un al treilea exemplu este compania americană DeepMap, care produce hărți cu un nivel înalt de precizie pentru autovehiculele autonome.

La fel ca orice alt investitor instituțional capitalist, RBVC urmărește, în cele din urmă să obțină profit din vânzarea participației pe care o deține într-un startup. De exemplu, Intel a achiziționat Movidius, un producător de cipuri pentru viziune artificială, iar specialistul în securitate cibernetică SecurityMatters face acum

Grupul Bosch este prezent pe piaţa din România de peste 25 de ani şi numără peste 8.000 de angajaţi în cinci entităţi. În anul 2019, Bosch a înregistrat un volum de vânzări de 436 milioane de euro pe piaţa din România. Vânzările totale nete, incluzând vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au atins 1,4 miliarde de euro. Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj şi unităţile sale de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnologie industrială, localizată de asemenea în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara. În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piaţa electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala ţării.

Mai multe informaţii pe www.bosch.ro.

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii. Acesta are aproximativ 400.000 de angajaţi în întreaga lume (status la 31 decembrie 2019). Compania a generat vânzări de 77,7 miliarde de euro în 2019. Operaţiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Soluţii de mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. Lider în IoT, Bosch oferă soluţii inovatoare pentru case inteligente, Industrie 4.0 și mobilitate conectată. Bosch urmărește o viziunea unei mobilitățisustenabile și sigure. Compania îşi foloseşte expertiza în tehnologia de senzori, software şi servicii, precum şi propriul cloud IoT, pentru a oferi clienţilor soluţii conectate integrate dintr-o singură sursă. Obiectivul strategic al Grupului Bosch este de a furniza inovaţii pentru o viaţă conectată, prin intermediul produselor și soluțiilor care ori conțin inteligență artificială (IA), ori au fost dezvoltate sau fabricate cu ajutorul ei. Bosch sporeşte calitatea vieţii la nivel mondial prin produse și servicii inovatoare şi care stârnesc entuziasm. Pe scurt, Bosch creează „Tehnică pentru o viaţă.” Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH şi cele aproape 440 de filiale şi companii regionale din aproximativ 60 de ţări. Prin includerea partenerilor comerciali şi de service, reţeaua globală de producţie şi vânzări Bosch acoperă aproape toate ţările din lume. Baza pentru viitoarea creştere a companiei este puterea sa inovatoare. Compania Bosch are aproape 72.600 de angajaţi în cercetare şi dezvoltare, în cele aproximativ 126 locaţii din lume, precum și aproximativ 30.000 de ingineri software.

Pentru mai multe informaţii, accesaţi paginile de internet www.bosch.com, www.iot.bosch.com,

www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPresse.

Caută cuvânt cheie